हवाई सुरक्षा के मुद्दा दुगो विमानन घटना के बाद मीडिया के गहन जांच के तहत खेलल गईल। पहिला बेर 2 जनवरी 2024 के लगभग 5.45 p.m., जापान एयरलाइंस (JAL) के एयरबस A350-900 लैंडिंग के बाद जापान तटरक्षक डी हैविलैंड कनाडा डैश 8 से टकरा गइल आ दुनों विमान में आग लाग गइल। जहां जेएएल विमान के सभ 367 यात्री अवुरी 12 चालक दल भाग गईले, जापान में आईल भूकंप के बाद राहत के सामान के संगे निइगाटा अड्डा प जाए के इंतजार करत तटरक्षक के विमान में पांच लोग के मौत (कुल छह यात्री में से) भईल। दूसरा मामला में 5 जनवरी के अलास्का एयरलाइंस के बोइंग 737 मैक्स 9 विमान 171 यात्री अवुरी 6 चालक दल के संगे पोर्टलैंड, अमेरिका से रवाना होखत रहे, जब खिड़की के पैनल के ‘डोर प्लग’ हवा के बीच उड़ गईल जवना के चलते दबाव कम हो गईल। चालक दल विमान के आपातकालीन उतराई में डाल के बेस प वापस आ गईल। कवनो यात्री के कवनो बड़ चोट के खबर नईखे।
एह घटना से बोइंग 737 मैक्स के परेशान उड़ान सुरक्षा रिकार्ड पर फेर से ध्यान दिहल गइल बा आ क्वालिटी कंट्रोल आ विमान के निर्माण प्रक्रिया पर चिंता जतावल गइल बा. 12 जनवरी के अमेरिका के संघीय उड्डयन प्रशासन अउरी “बोइंग पर निगरानी” के एलान कइलसि जवन एह घटना के जांच का अलावे होखी. एफएए के “सुरक्षा जोखिम आ गुणवत्ता निगरानी के आकलन” के अलावा “बोइंग के अपना मंजूर गुणवत्ता प्रक्रिया के अनुपालन के मूल्यांकन” करे के बा।